home about freebies twitter tumblr follow


Writter

W E L C O M E . Farah is a short name. SPM-2016. Don't know much about world. Friendly is good :)

ARCHIEVE



Walkie-Talkie


# Be nice#liar[x]#Mention me if you done follow #Don't press 'Go' many times

CREDIT

- Skins by Adila
basecode Mayra.
Telinga Masuk Air
Sunday, 1 December 2013 | 0 Comments

 Err , okey , hari ni nak share sikit pasal kisah telinga saya masuk air . 
Kes telinga masuk air sering berlaku time korang tengah mandi dan berenang . Taaaaaaaapi , masa kamurang tengah basuh muka pun boleh berlaku tau .macam saya . saya tak sangka pula' yg kalau basuh muka pun boleh masuk air .

                 rrrrrrrrrrr , pada satu hari yang telah berlalu :)
         Saya sedang membasuh muka saya  . dah selesai basuh muka tu , saya okey jee . Tak rasa pun ada air masuk kat telinga . then , a few seconds tuu , baru terasa ada air masuk di telinga . Rasa risau juga saya . First tu , saya sengetkan lha kepala saya . Telinga yang masuk air tu kat bawah , telinga yg enda' masuk air pula di atas . saya pun tepuk-2 lha telinga kanan saya tu . telinga yg masuk air , telinga kiri .  Tapi , endaaa' juga mau keluar itu air dari telinga saya . So , saya pun trylha cara yang lain . kedua , saya guna Cotton Bud pula . pun enda' berjaya . Time saya tengah guna cotton bud tu , Saya teringat kata sorang makcik nhi . dia kata tak bagus sangt guna cotton bud nhi . Sebabnya , klau guna benda tu . Nanti benda asing dalam telinga akan termasuk lagi dalam dalam telingaa . risau akan merosakkan gegendang telinga nanti . lepastu , saya terfikir , check internet . Tapi , time tu malas mau buka google .
         Then , terlimpas lha buku kat otak saya nhi . haha . Saya teringat tentang satu buku nhi . buku Kaedah Pertolongan Cemas . Saya pun carilha buku tu sampai jumpa . bila dah jumpa saya , takdalh pula pasal Telinga Masuk Air . Yg ada telinga masuk benda asing macam manik dan serangga . lepastu lepastu . baruuu lha saya mau check google. Okey . mula lha saya taip T E L I N G A M A S U K A I R . Saya baca . ada yang kata , titiskan air kat telinga yg bermasalah dngn kepala yg disengetkan .
          Saya pun trylha satu cara nhi yang saya baca kat satu blog nhi . try - try . tak dapat jugaaaaa . --' then lastly . Dengan Nama Allah Yang Maha Pemura Lagi Maha Penyanyang . Saya lompat-lompat . fuuuuhh . Barulha rasa selesa telinga saya . Happy saya time tu . :D Alhamdullillah . Thanks to God , ALLAH . okey . tu jaaa' . kalau korang try cam saya . InsyaAllah berhasil . harap kamurang berjaya okey :D

                       
                                                        Anyeooong !
                                         Shoutbox and comment kaaaay :)

                                            

Post a Comment